19.5.12

#PerluKe

بسم الله الرحمن الرحيم | السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


#PerluKe ada kawan ?

Yup, seratus peratus perlu. Kenapa ? Sebab kawan tu akan selalu ada dengan kita selain keluarga. Kau susah, dia ada. Kau senang, dia ada. Kau nangis, dia bersama. Kau gembira, dia bersama. Zaman sekarang ni, senang je nak cari kawan. Tapi susah nak cari yang betul-betul kawan. Jangan tersalah pilih kawan, kelak boleh jadi lawan. Tapi, fikir ini. #PerluKe ada kawan yang tikam belakang ? #PerluKe ada kawan yang suka ambil kesempatan ? #PerluKe ada kawan yang talam dua muka ? #PerluKe ada kawan yang selalu berahsia ? Kawan ke tu ? Tahu hati kau suci, tapi jangan sampai kau yang dicaci. Berkawan biar berjuta, buang satu, masih ramai bersama kita :)

#PerluKe belajar bersungguh-sungguh ?

Kalau kau tak nak belajar, kau fikir kejayaan tu senang-senang datang kat kau ? Kalau kau tak ada pelajaran, nanti kau nak makan pasir, batu ? Come on, biar susah sekarang, jangan susah kemudian. Emak aku selalu pesan, "Sekarang ni belajar dulu. Nak melawa ke, nak berpakwe ke nanti bila dah kerja." Haha, aku hafal dah :p Ingat sayang, ilmu tak pernah habis. Belajarlah selagi kau mampu. Ada gunanya apa yang telah kau belajar tu nanti. #PerluKe menyesal bila dah terjatuh nanti ?

#PerluKe buat baik dengan semua orang ?

Renungkan, andai satu saat nanti, kau ditimpa musibah. Tapi tak ada seorang pun yang datang tolong sebab selama ni kau tak pernah buat baik dengan dorang. Apa jadi masa tu ? Berseorang diri lah kau, rasakan... Ingat, buat baik dibalas baik. #PerluKe ungkit kebaikan kita kat orang lain ? Sama sekali tidak perlu ! Tolong ikhlas sikit eyh.


Didn't get enough presents for your Birthday ? Get more here !

No comments:

Post a Comment